دستگاه تست دوام یونیورسال انواع گردگیر پلوس خودرو ها مختلف

دستـگاه تسـت دوام یونیـورسال انـواع گـردگیر پلـوس خـودروهـای مختـلف ، تحـت شـرایط محیطـی سرد ، گرم و ازون (Drive Shaft Duster Endurance Test System In Cold – Hot – Ozone Enviroment) مدل PND ۴۶۰۱ – ZND ۲۰۲۲ DSGETS مطابق با استاندارد IK-۵۴۱۰۷۰۰۰۴۴ طراحی و ساخته شده است و کلیه الزامات و نیازمندی های قید شده در استاندارد مذکور را پوشش می دهد .

 

 

Drive Shaft Duster Endurance Test System In Cold – Hot – Ozone Enviroment

 

 

دستگاه مورد نظر مجهز به سیستم کنترل و داده برداری کامپیوتری بوده و قادر است مقادیر دما ، غلظت اوزون ، سرعت دورانی شفت پلوس ، زاویه دو سر شفت پلوس در مفصل های BJ ( Birfield Joint ) و یا TJ ( Tripod Joint ) ، سرعت حرکت نوسانی دو سر شفت مفصل و مقادیر حداقل و حداکثر زاویه حرکت نوسانی را در بازه های زمانی مشخص ثبت نموده و سیکل آزمایشات را بصورت کاملاً خودکار کنترل و هدایت نماید . نرم افزار دستگاه با برنامه قدرتمند LabView طراحی و اجرا گردیده و دارای قابلیت گزارش گیری عددی ، ترسیم گراف ، چاپ نتایج و ... می باشد . سیستم کنترل و داده برداری کامپیوتری به صورت Rack Mount اجرا گردیده است .

 

این دستگاه به صورت یونیورسال طراحی و ساخته شده است و قادر است انواع تست های دوام گرگیر پلوس را مطابق با استاندارد IK-5410700044 بر روی انواع انواع گردگیر پلوس خودرو های سواری به انجام برساند . دستگاه دارای یک ایستگاه تست می باشد .

 

دستگاه دارای یک محفظه حرارتی / برودتی است که دیواره های آن با عایق های پلی اورتان سرد با ضخامت 100 میلیمتر و با دانسیته 40 کیلوگرم بر متر مکعب پشش داده شده است . ابعاد داخلی محفظه تست معادل 680 میلیمتر طول ، 600 میلیمتر ارتفاع و در حدود 800 میلیمتر عمق می باشد . 

 

قسمت های داخلی محفظه با ورق های فولاد ضد زنگ ( Stainless Steel ) و سطوح خارجی محفظه با ورق های فولادی رنگ شده به روش پودری الکترواستاتیک پوشش داده شده است . محفظه مجهز به یک درب کشویی جانبی و یک پنجره بازدید چهار جداره می باشد . 

 

به منظور هم دما شدن تمامی نقاط محفظه حرارتی / برودتی ، از یک فن سانتریفیوژ با ساختار Backward بهره گیری شده است . در کناره محفظه ، کانالی برای گردش هوا و همچنین نصب مبدل Evaproator سیستم سرمایش و المنت های حرارتی سیستم گرمایش تعبیه شده است . در بالا و پایین این کانال ، شیار هایی برای گردش هوا پیش بینی شده است تا جریان هوای یکنواختی در داخل محفظه تست برقرار گردد . 

 

 

دستگاه مجهز به سیستم کنترل کامپیوتری به همراه نرم افزار کنترل و Data Acquisitaion مخصوص می باشد . کامپیوتر دستگاه از سری Pentium ، دارای مونیتور "17 از نوع Stantdard Keyboard ، Optical Mouse ، CD R/W ، 1TB HDD ، LCD می باشد . نرم افزار دستگاه که تحت برنامه قدرتمند LabView طراحی و اجرا شده است ، قابلیت پردازش اطلاعات و رسم منحنی تغییرات دما ، زاویه و سرعت دوران شفت پلوس را خواهد داشت . این اطلاعات بر روی دیسک سخت کامپیوتر قابل ذخیره سازی و بازیابی بوده و در صورت لزوم قابل چاپ نیز می باشند . هر یک از تست ها توسط اپراتور قابل برنامه ریزی بوده و برنامه تست بصورت یک فایل بر روی کامپیوتر ذخیره خواهد شد . داده های هر یک از تست ها نیز بر روی فایل مجزای دیگری ذخیره سازی می گردد . 

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده