دستگاه تست شبیه ساز خوردگی ضدیخ

دستگاه تسـت یونیـورسال شبیـه ساز شـرایط خـوردگی مـایع خنـک کننده ( ضـد یخ ) موتـور انـواع خـودروهای مختلف ( Simulated Service Corrosion Testing of Engine Coolant ) مدل - PND۴۶۹۶ ZND ۲۰۱۷ SSCTEC مطابق با استاندارد ملی ایران INSO ۴۶۲۶ و استاندارد ASTM ۲۷۵۰ طراحی و ساخته شده است و کلیه الزامات و نیازمندی های قید شده در استاندارد های مذکور را پوشش می دهد .

 

 

 

Simulated Service Corrosion Testing of Engine Coolant

     دستگاه مورد نظر مجهز به سیستم کنترل و داده برداری کامپیوتری بوده و قادر است مقادیر دما ، فشار ، دبی ضد یخ و شرایط کنترلی دستگاه را در بازه های زمانی مشخص ثبت نموده و سیکل آزمایشات را بصورت کاملاً خودکار کنترل و هدایت نماید . نرم افزار دستگاه با برنامه قدرتمند LabView طراحی و اجرا گردیده و دارای قابلیت گزارش گیری عددی ، ترسیم گراف ، چاپ نتایج و . . . می باشد . سیستم کنترل و داده برداری کامپیوتری به صورت Rack Mount اجرا گردید است.

 

     این دستگاه بصورت یونیورسال طراحی و ساخته شده است و قادر است تست مذکور را بر روی سیستم خنک کننده انواع موتور های مختلف به انجام برساند . برای این منظور می بایست واتر پمپ و رادیاتور خودروی مورد نظر را بر روی دستگاه نصب نمود . همچنین اگر پوسته موتور از نوع چدنی یا آلومینیومی باشد ، مخزن تست می بایست از همان جنس انتخاب گردد . از آنجائیکه در هر خودرو ، واتر پمپ بر روی پوسته موتور نصب می گردد و محفظۀ واتر پمپ متناسب با شکل بدنه و پره های آن می باشد ، برای نصب هر واتر پمپ بر روی دستگاه تست ، می بایست یک بلوک فلزی با جنسی مشابه پوسته موتور و محفظه ای با طراحی مشابه موتور خودرو ساخته شود . فیکسچر نصب رادیاتور بر روی دستگاه تست نیز دارای قابلیت تنظیم می باشد تا بتوان انواع رادیاتورهای مختلف را بر روی دستگاه نصب نمود . یک موتور الکتریکی سه فاز با توان 1100 Watt ، که دور آن توسط یک اینورتر کنترل فرکانسی قابل کنترل می باشد ، واتر پمپ دستگاه را به حرکت در می آورد . بدین ترتیب میزان دبی مابع خنک از طریق تنظیم دور موتور مذکور ، قابل تنظیم خواهد بود . میزان دبی مایع خنک کننده توسط یک فلومتر توربینی دیجیتال قابل اندازه گیری می باشد . سیستم سیرکولاسیون دستگاه با یک واتر پمپ موتورهای TU5 ، می تواند دبی تا میزان 110 Lit/min را ایجاد نماید . تنظیم دبی تست بصورت دستی و توسط اپراتور صورت می گیرد .

 

     برای ایجاد دمای شبیه سازی تست ، از یک المنت الکتریکی مخصوص ( Jacket Eletrical Heater ) که دور محفظه تست نصب شده و کاملاً آن را احاطه می نماید ، بهره گیری شده است . توان هیتر الکتریکی مذکور 2500 Watt می باشد و قادر است دمای مایع خنک کننده را تا 100 °C بالا ببرد . یک کنترلر دمای دیجیتال با سیستم PID Controller و مجهز به سنسور دمای PT100 ، دمای مایع خنک کننده را با دقت +/- 0.1 °C قرائت و آن را بصورت خودکار در محدوده تعیین شده ( 85, +/- 3 °C ) تثبیت می نماید .

     به منظور تنظیم فشار تست ، فشار هوای بالای مخزن انبساط سیستم گردش مایع خنک کننده ، از طریق یک رگولاتور نیوماتیکی دو مرحله ای بسیار دقیق ، تنظیم می گردد . در طول مدت آزمایش ، فشار تست توسط یک فشار سنج دیجیتال اندازه گیری می شود . تنظیم فشار تست بصورت دستی و توسط اپراتور صورت می گیرد .

 

  

   بنا به در خواست مشتری ، به همراه دستگاه یک سیستم خنک کننده مطابق با نیاز وی ارایه می گردد . در حال حاضر بر روی دستگاه تست مدل PND 4696 – ZND 2017 SSCTEC ، رادیاتور ، واتر پمپ و مایع خنک کننده ( ضد یخ ) موتورهای TU5 نصب و ارایه می گردد . لیکن همانطور که قبلاً نیز توضیح داده شد ، دستگاه به گونه ای طراحی و ساخته خواهد شد که انواع رادیاتورها و پمپ های سیرکولاسیون مختلف را بتوان بر روی فیکسچرهای مربوطه نصب و مورد تست قرار داد . لازم به توضیح است که برای هر پمپ سیرکولاسیون نیاز به فیکسچر جداگانه و منحصر به فردی می باشد که خریدار می بایست در صورت نیاز آن را جداگانه سفارش داده و خریداری نماید .

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده